Kansen en klachten
Heb je een tip? Zie je een kans? Vul een kanskaart in!
Een kanskaart is een kaart die op alle locaties klaarligt. Deze kan door iedereen worden ingevuld. Ideeën, tips, opmerkingen of kleine klachten kunnen op deze kaart ingevuld worden. Ben je ouder, grootouder, personeelslid, kind, gastouder: gebruik dan de kanskaart en geef deze af op een locatie, stuur hem op naar kantoor of vul het klachtenformulier in en vink aan of je een melding, kans, tip of compliment wil aandragen. Je krijgt binnen twee weken te horen wat er gedaan wordt met je tip.
Wat doe je als je een klacht hebt?
Kinderopvang is mensenwerk. Alle werknemers van Kinderopvang Zeeuws-Vlaanderen doen hun werk zo goed mogelijk. Maar dat wil niet zeggen dat je als klant altijd tevreden bent. De eerste stap is je onvrede bespreken met de betrokken medewerker. Meestal zal de lucht klaren na dit gesprek, maar niet altijd. Je kunt vervolgens je ongenoegen bespreken met de Senior Pedagogisch Medewerker. Wordt de klacht dan nog niet opgelost dan vul je een klachtenformulier in. De afhandeling hiervan mag maximaal 6 weken duren.
De laatste stap die je kunt nemen is de klacht indienen bij de externe klachtencommissie waarbij wij zijn aangesloten: de geschillencommissie voor kinderopvang. Op de website van de geschillencommissie kun je meer informatie vinden. Van de geschillencommissie ontvangen wij jaarlijks een klachtenverslag over het voorgaande jaar.
Klachtencoördinator
We hebben ook een eigen klachtencoördinator. Wanneer je advies wil over het indienen van een klacht kun je bij de klachtencoördinator terecht. Elke ingediende klacht wordt gemeld bij de klachtencoördinator, die op een tijdige en correcte behandeling van de klacht toeziet.
Zorgen die niet passen bij een kans of klacht
Heb je zorgen waarvan je vindt dat ze niet passen bij een kans of klacht? Neem dan contact op met de klachtencoördinator of Manager Team & Organisatie van uw locatie. Zij kunnen helpen om je zorgen bespreekbaar te maken of schakelen iemand in die daarbij kan helpen. Contactgegevens vind je in het pedagogisch werkplan in de ouderapp (onder locatie) of op deze site bij de locatie waar je opvang afneemt.